Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 7. mars 2012

Før meg til din leder, jordboer

Jeg ser ikke bort fra at det er liv på andre planeter. Faktisk vil jeg si at jeg synes det er mer utrolig at vi er de eneste avanserte skapningene i verdensrommet enn at vi ikke er det.

Men jeg vet ikke noe. Til tross for ryktene som går om at jeg er en alien selv. De ryktene har oppstått på bakgrunn av mine noe spesielle ører, og jeg har satt dem ut selv. Ryktene altså.

Jeg vet ikke engang hvor stort dette verdensrommet er. For alt jeg vet, kan det rommet bare være en del av et stort hus, i en gate, i en by, i et land ... du skjønner hvor jeg vil. Særlig hvis du har sett «Men in black». Mulighetene er enorme.

Tenk så utrolig spennede det ville vært hvis vi virkelig fikk inn en UFO på radaren! Tenk hvis vi fant ut at de i UFO-en er ansvarlig produsenter bak en rekke Hollywood-filmer eller at det egentlig var de som sto bak Apple! Da tenker jeg vi hadde lagt småtingene bak oss, ja. Kanskje det er det som skal til for at vi skal se lenger enn nesetippen vår.

Innimellom kan man få inntrykk av at de er her allerede. Se på Lady Gaga, for eksempel. Eller en del catwalk-modeller. Særlig de som ser ut som krysninger mellom mennesker og innsekter (ja, jeg er bare misunnelig).

For hvis vi 1) tror på liv på andre planeter og 2) tror at livet på andre planeter vil oss vel og i lengere tid har forsøkt å forberede oss mentalt, er det ikke vanskelig å se tegningen: De er her allerede. Ikke bli skremt, nå. Hadde de vært slemme, hadde vi vært flytende føde for dem for lenge siden.

Beviset kan finnes i den amerikanske republikanske valgkampen. Her ser vi dama fra filmen Mars Attacks og kona til Gingrich:



Og av dette kan vi slutte at de ikke er allverdens smarte. For Newt G ligger vel så vidt jeg vet dårligst an av de tre republikanerne, og demokratene har jo Obama.

Men hvis fru G blir førstedame, er det grunn til å rette blikket oppover. Og muligens ha en plan B og litt ekstra hermetikk i skapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar