Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

torsdag 14. februar 2013

Stupid Cupid

Min mann er romantisk, kjærlig og generøs, men - noen ganger - oppsiktsvekkende trang i nøtta.

I dag har jeg fått blomster, bok, kokosboller og middag, men det holder ikke. Ikke når han sier "vet du hva som er forskjellen på deg og en kylling, Birgitte?" midt i den romantiske middagen.

Våpen og rus bør ALDRI blandes


I det han sa det, skjønte han tabben. Først oppdaget han blikket mitt. Det sa "Du har fremdeles en mulighet til å ro deg ut av dette".  Så la han merke til at jeg trommet på bordet med neglene mine.

Deretter sa han "Faen, dette kommer til å komme ut på Facebook, så nå må jeg skjerpe meg", men så bommet han likevel i det han baserte strategien sin på helt gale forutsetninger: han gikk ut fra at jeg var en tander pyse.

"På kyllingen liker jeg lårene best," kom det fornøyd. Også: "Det tør du ikke legge ut!".

Jo.

Det gjør jeg.

For noen kylling er jeg ikke.

Happy Valentine!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar