Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 11. september 2013

Ford Mondeo-mannen

Selv om jeg kalte deg en fuckings idiot, vet jeg at det ikke er det du heter. Det er nesten ingen som heter Fuckings Idiot, i alle fall ikke på disse trakter. En gang satt jeg på Fornebu flyplass og hørte at mr. Fuckyou Musa snarest måtte gå til gate nummer 10 eller 15, eller noe, men det antok jeg og alle de jeg satt sammen med at var en spøk.

Det er heller ingen som heter Dust, selv om det er rett før min mann svarer "ja, kjære" når jeg sier det.

Du hørte uansett ikke hva jeg kalte deg, så la det være med det. For enkelhets skyld kan jeg kalle deg Ford Mondeo-mannen. For enda enklere skyld kaller jeg deg FMM.

Kjære FMM,

Unnskyld for at jeg kalte deg en idiot. Man trenger absolutt ikke være en idiot selv om man gjør idiotiske ting, akkurat som at man ikke trenger å være en mobber bare fordi man roper til noen i trafikken at de er idioter.

Kan vi være enige om det, er det fint; Du er ikke dum og jeg er ikke slem.

Men nå som jeg har bedt om unnskyldning, mener jeg at jeg kan ta dette med deg på en rolig og pedagogisk måte uten at du blir sur. For det trenger å bli sagt: nødsignallys brukes når det er nød og tau eller reimer brukes når man skal frakte store ting på tilhengere.

Du bommet på begge deler. Så vidt jeg kunne se, blinket du med alt du hadde bare fordi vi andre skulle oppdage deg, men når du laster opp en tilhenger med to sofaer i høyden, så trenger du ikke være redd for å ikke bli sett.

Det virket som du mente at jeg var en pyse som ikke kjørte forbi deg. Men jeg har behov for å forklare at grunnene til at jeg ikke kjørte forbi er disse tre:
1) Det kom en trikk i motgående kjørefelt
2) Det kunne se ut som du skulle svinge til venstre
3) Det kunne se ut som den øverste sofaen hadde tenkt å tippe og selv om bilen min er stor og tøff, er den ikke vant til å takle møbler i bevegelse. Hvem er vel det, forresten. Med mindre vi snakker om en gyngestol eller en kontorstol med hjul. Bilen min ville forresten ikke likt det heller, så bruk reimer ved neste flyttelass.

Eller lei en flyttebil, din gjerrige faen.






Hilsen hun som tar mobilbilder mens hun kjører

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar