Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

lørdag 23. november 2013

Fred på jord og noen sko

Kjære julenissen. Eller Gud.

Det er 24. november i morgen. Altså én måned igjen til jul. Det burde være nok av tid til å skrape sammen til ønskelisten min, all den tid jeg er så beskjeden som jeg er.

Siden jeg antar at det heller ikke i år er noe vits i å ønske seg fred på jord, nøyer jeg meg med noe du/dere kan rå over. Ikke ta det ille opp, men jeg synes det er flaut at det ikke har vært mulig å gjøre noe med krig og fred og sånn på alle de årene du/dere har hatt på dere.

Hvor vanskelig kan det være, liksom? Du  julenissen har jo all verdens mulighet til å oppdra klodens barn, og du Gud påstår at du er allmektig. En av dere skrythalser må vel i det minste få slutt på galskapen i Syria?

Så. Hvis det ikke er mulig å få barn i alle land til å leve uten å være redde for at voksne rundt dem skal gå bananas med en bibel, koranen, kuler, krutt eller bare vold, ber jeg dere - i alle fall deg Gud - om å slutte med alle naturkatastrofene.

Sånn jeg ser det, er det veldig ofte de som ikke har noe fra før som blir utsatt for de fire elementenes uforutsigbarhet, og det er jo direkte feigt. La dem være i fred, hører du! Du ser vel at vi er i stand til å være slemme nok med hverandre om ikke du skal legge sten til byrden. For å si det bokstavelig.

Når det gjelder mine litt mer, skal vi si, materialistiske behov, er listen i år kort og overkommelig.

Vil jeg påstå.


  • Én diamantring fra Ole Lynggaard
  • Tre par sko (ett sort par fra Prada, ett lyst par fra Prada og ett brunt par fra Gucci
  • Ett par skoletter fra Lanvin)
  • Ett par støvletter fra Stuart Weitzman
  • Noen dager for meg selv enten på hytta eller aller helst på et hotell ikke så langt unna hjemme (jeg er veldig glad i familien min, men de trenger en pause fra meg innimellom, de er bare for snille til å si det høyt)


Hvis du/dere trenger en agent her på jorden til å fikse de siste fem punktene for dere, så kontakt min mann. Han er som regel alltid i nærheten av mobilen sin, så bare ring. Han er ikke så lett å vippe av pinnen heller, så hvis dere sier hvem dere er, kommer han ikke til å bli verken star struck eller handlingslammet, men dere må nok finne dere i å bevise deres eksistens.

Når det gjelder den der "fred på jorden"-greia, så kan det hende han har et par tips der også, men han kan være litt i overkant kreativ, så snakk med meg før dere iverksetter noen av tiltakene han foreslår.

Deres hengivne,
Birgitte
Størrelse 38. Finnes blant annet hos Vincci i Bergen.


1 kommentar:

  1. Thomas Evangeliet (41) Jesus sa: Den som har i sin hånd, til ham skal det gis, men den som ikke har noe, han skal bli fratatt også det lille han måtte ha. (Det er troen på Gud det er snakk om her). De som har tro, skal få mer tro. Min teori på alt det grusomme i verden, er at Gud er ikke redd for at noen av oss skal dø.

    SvarSlett