Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

tirsdag 22. april 2014

Enga!

Det var midt i arbeidstiden.

- Får jeg se på baken din? spurte jeg.
- Klart det, sa han og reiste seg.
- Kan jeg ta et bilde også? spurte jeg.

*

Det hele har en kort forhistorie. Jeg skulle intervjue en veteran som satt på en benk, jeg så at han hadde en genser med bokstavene E, N, G, A midt på brystet og jeg så en tatovering på underarmen hans der det sto VIF.

- Du er ikke interessert i fotball, vel? spurte jeg.
- Be ham om å vise deg rumpa si! ropte de andre.

Og da gjorde jeg selvsagt det.

Han ga meg lov til å ta bilde, og sa at jeg godt kunne legge det på bloggen min.



Så da gjorde jeg det også.

*

Da jeg kom hjem spurte jeg min mann om jeg kunne ta bilde av baken hans.

- Nei! svarte han bestyrtet.
- Hvorfor ikke? spurte jeg.
- Hvorfor skal du det? Skal du legge det på bloggen din? spurte han mistenksomt.

Jeg svarte ikke. Men jeg noterte. Jeg forsket.

Forskningsresultatet viste at fotballfans er mer villige til å vise frem rumpa enn de som ikke er fotballfans.

Sånt kan være nyttig å vite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar