Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

Har utsikt, søker innsikt (fotograf: H. Frisch)

onsdag 20. mai 2015

Jaggu sa jeg stjerner

Også jeg som trodde at horoskop i ukeblader bare var tull! De er jo ikke det! De er tvert i mot utrolig presise hvis du bare er litt romslig i tolkningen.

*

Horoskopet fra 8. til 13. mai



Noe skulle løsne, jeg skulle oppleve overraskelser og være impulsiv og reiser skulle være aktuelle på en helt spesiell måte.

Jaggu sa jeg stjerner!

I flere år har jeg prøvd å få med meg min kjære på å plante bringebærbusker i hagen på hytta, og den 14. mai klokken 14.43 sa han "Skal vi dra til hagesenteret og kjøpe de buskene, eller?". Plutselig virket alt ganske lett, men det var før vi kom til hagesenteret og jeg oppdaget at de var utsolgt for akkurat den typen busk jeg skulle ha.

Jeg overrasket meg selv med å ta det helt rolig, og jeg var bare så vidt inne på tanken om at hvis han bare hadde fått ut fingeren litt før, så hadde plantene fremdeles vært tilgjengelige. Jeg anser med dette at mitt manglende raseriutbrudd både oppfyller overraskelsen og impulsiviteten. Det må da være impulsivt å holde kjeft også? Hvis det normale er å få et raserianfall a la en treåring?

Dette med utlandet og "på en spesiell måte" var helt utrolig passende. Dro jeg til utlandet? Nei, da. Det hadde jo ikke vært spesielt i våre dager. Men jeg har fått en nattkjole av min tante, og den dukket plutselig opp. Sjekk denne, 'a!

"Paris, Roma, New York"
Du kan se bort fra ansiktet. Bildet er tatt i det øyeblikket jeg fikk migrene. Hvilket var litt overraskende.

Ukens motto var "Vær forberedt på fornyelse" og det måtte jeg jo teste i en av favorittbutikkene mine. Det resulterte i en ny oransje og lilla kjole jeg aldri hadde trodd at jeg skulle kjøpt, men siden jeg hadde ukens motto friskt i minne, løftet jeg ikke et øyebryn da jeg trakk kortet.

Bildet er stjært fra Briskeby Gods sine Facebooksider. Det var der jeg kjøpte kjolen.

Det med øyebrynet kan selvsagt også komme av at jeg har pannen full av botox.

*

Horoskopet fra 15. til 31. mai



Vi er midt inne i denne perioden nå. Jeg kan ikke svare på hvorfor ukeshoroskopet til KK plutselig strekker seg over to uker, og jeg vet heller ikke hvor det ble av horoskopet for 14. mai, men sånt kan jo være dårlig korrektur. Det trenger ikke tyde på universell ubalanse.

Horoskopet sier at jeg trives ved sjøen og i naturen, at jeg utvider mine horisonter og at jeg blir lyttet til. Også denne uken er utlandet aktuelt.

Den 13. mai dro vi til hytta på Ringshaug, og den ligger rett ved vannet. Horoskopet har helt rett i at jeg trives ved vannet. Hva som menes med at jeg oppsøker og utvider mine horisonter, aner jeg ikke, men det kan jo fremdeles hende at jeg vil gjøre det. Jeg har noen dager å gå på.

Jeg ble veldig glad over å lese at mennesker blir inspirert av meg. Det er noe jeg har hatt en mistanke om lenge, men det er jo kjekt å se det på trykk. Jeg er litt usikker på hva jeg gjør som inspirerer, for det kan jo selvsagt være at jeg er et eksempel på hvordan man ikke skal gjøre ting, men inspirasjon er jo en fin ting uansett. Tenker jeg.

Dette med utlandet kom opp igjen, men til tross for at sommerferien nærmer seg styggfort, har jeg ikke planlagt reiser. Som vanlig retter vi oss etter været og reiser dit solen skinner - hvis noen kan passe bikkja.

Ukens motto "Utvid horisonten" lar jeg vente. Det høres veldig slitsomt ut akkurat nå.

*

Horoskopet fra 22. til 28. mai



Igjen: Datoene er jo litt pussige her, men jeg holder på at det er en korrekturfeil og ikke noe annet.

I følge horoskopet for denne perioden, har jeg en skarp tunge og bør derfor lære meg å telle til ti. Jeg trenger frihet på jobben, og det spås at jeg skal utvikle meg.

Min spisse tunge er sterkt overdrevet. Jeg er tvert i mot veldig balansert og veloverveid, men jeg skal selvsagt tenke meg nøye om fra fredag. All den tid jeg faktisk kan telle til mye mer enn ti, anser jeg at  jeg ikke trenger tenke veldig mye på det.

Arbeidsgiver gir meg allerede ganske stor frihet, synes jeg, men siden ukens motto er at jeg skal ta det rolig, finner du meg med beina på pulten i neste uke. Så lenge jeg ikke holder på å utvikle meg i store forsamlinger, selvsagt.

Hvis noen vet hvordan jeg skal greie det, så si i fra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar